Tante H

Tante H

onsdag den 17. september 2014

Sensommerdage med fart på


Åh hvor jeg elsker sensommeren når den arter sig som den gør lige nu. Høj blå himmel og dejlig sol. Med lange dage på legepladsen gør det dagen lidt sjovere og nemmere. Sko og jakker til 14 meget unge mennesker er bare hurtigere end 14 x regntøj.
Morgenbordet idag viser meget godt vejr og vind, nye nedfaldne kastanjer, sommerlak til de bare tæer og solbriller. 
Jeg stornyder det så længe det varer.
Hverdagen er besat med arbejde og jeg nyder også det så længe det varer. 


Ude i min gårdhave er endnu et tegn på at efteråret nærmer sig. En gammel kollega kom forbi med et par store græskar. Nu ligger de og venter på at jeg finder en måde at pynte med dem. Jeg er på jagt efter et jernbord af en slags og helst ganske billigt......


Indenfor er græskarene også kommet frem her til aften, den lidt mere bløde af slagsen. Der bliver ikke lavet flere i bomuld, jeg har en plan med noget uld.....
Et nyt bolig magasin og en kop chai så er jeg ganske godt tilfreds. 


Tilfreds er også lige hvad Annabelle er.
 I weekenden havde hun herrebesøg, en ældre en af slagsen som dog ikke viste den helt store interesse for prinsessen, lidt snusen her og der og så lagde han sig ellers til at sove på sit medbragte tæppe. Tæppet lod han blive hos Annabelle og det er blevet hendes absolutte ynglings plads lige nu. 

2 kommentarer:

  1. Man bliver da i et rigtig dejligt humør når man læser dit indlæg her. Det emmer jo af nydelse, hvor er det dog skønt :-D

    Jeg har også altid været glad for sensommeren og det tidlige efterår, specielt når vejret arter sig som nu....Man kan kun blive begejstret ;-)

    Et lille hjertesuk :-) Jeg ville blive glad hvis du kigger forbi min nye blog Strikkehygge og bliver fast læser som tidligere. Før hed jeg Momsestrik, men den blog er nu nedlagt.

    Ha' en dejlig dag
    Kh. Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Majbritt tak for din hilsen. Jeg lægger straks vejen forbi Strikkehygge

      Slet